Veröffentlichungen

  • Development of a Test Rig for Noise Investigations of Electrically Powered Motors in Vehicles C. Landsberg1, K. Becker1, J. Gessat2 Wissenschaftliche Berichte der Fachhochschule Köln 1/2003-12-01 XV. Deutsch-Polnisches Wissenschaftliches Seminar Köln 17.-21. November 2003 1 Institute of Automotive Engineering, Faculty of Automotive Systems and Production Engineering, University of Applied Sciences Cologne, 2 TRW Chassis Systems, Duesseldorf
  • Eine neue Generation elektrohydraulischer Servolenkungen – Generation C Automobiltechnische Zeitschrift (ATZ), 8/2005 A. Wiertz, J. Gessat
  • Development of a New Concept of Electrically Powered Hydraulic Steering 2004–01-2070, SAE 2004 Transactions Journal of Passenger Cars – Mechanical Systems A. Badawy, D. Fehlings, J. Gessat, A. Wiertz
  • Moderne hydraulische Fahrwerksysteme mit elektrohydraulischer Lenkung und aktiver Wankstabilisierung, Automobiltechnische Zeitschrift (ATZ), 3/2007 D. Nissing, J. Gessat, A. Seewald, T. Bitzer
  • Kraftstoffsparpotenzial durch Lenkung und Bremse Automobiltechnische Zeitschrift (ATZ), 11/2008 F. Lubischer, J. Pickenhahn, J. Gessat, L. Gilles
  • Elektrohydraulische Lenksysteme für leichte Nutzfahrzeuge Automobiltechnische Zeitschrift (ATZ), 12/2009 T-Bitzer, J. Gessat
  • Systemauslegung einer elektrohydraulischen Lenkung – Anforderungen an ein neues Motor-Pumpenaggregat, Kolloquium über Energieübertragung und Signalverarbeitung durch Fluide Wintersemester 2004, IFAS, RWTH Aachen
  • Development of a New Concept of Electrically Powered Hydraulic Steering SAE 2004 Automotive Dynamics, Stability & Controls Conference and Exhibition May 4-6, 2004, Cobo Center, Detroit, MI USA
  • New Generation Electrically Powered Hydraulic Steering ADVANCES 04/2004 (Publication of TRW Automotive) D. Fehlings, J. Gessat, A. Wiertz
  • Energiesparende hydraulische Lenksysteme Pkw-Lenksysteme, Seminar im Haus der Technik, 26./17. April 2005 A. Wiertz, J. Gessat
  • Dynamisches Verhalten von elektrohydraulischen Lenksystemen Simulation in der Fahrzeugdynamik, Seminar im Haus der Technik, 10./11. Mai 2005, Essen
  • Next Generation Electro-hydraulic Steering IQPC, Advanced Steering System, 2nd Annual Conference, 21.-23. Mai 2007, Frankfurt
  • Next Generation of Electro-hydraulic Steering Systems – Features and Functions Development Automotive Steering & Chassis Integration IQPC, Sept 24-26, 2007, Dearborn, Michigan
  • Electrically Powered Hydraulic Steering Systems for Light Commercial Vehicles SAE 2007-01-4197 Commercial Vehicle Engineering Congress & Exhibition Oct 30-Nov 1, 2007, Rosemont (Chicago), Illinois
  • “Fit for purpose”: Steering system solutions in the light of changing CO2 requirements – Specific focus on electro-hydraulic systems IQPC, Advanced Steering System, 3rd Annual Conference, May 28, 2008, Frankfurt, Germany
  • Changing CO2 Legislation: How it Drives Steering Technology Decisions amongst Other Criteria – Reevaluation of Electri-cally Powered Hydraulic Steering IQPC, Automotive Steering Systems, Sept 22-24, 2008, Dearborn, Michigan